Please use this identifier to cite or link to this item: http://ri.ujat.mx//handle/20.500.12107/1911
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.rights.licensehttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0es_MX
dc.creatorJUAN MANUEL IZAR LANDETA-
dc.date.accessioned2018-04-10T03:25:07Z-
dc.date.available2018-04-10T03:25:07Z-
dc.date.issued2009-12-02-
dc.identifier.urihttp://ri.ujat.mx//handle/20.500.12107/1911-
dc.descriptionObjective: The purpose of this study is to prove whe theror not there is a relationship between the graduate academic average obtained by Public Accounting students during their degree studies, and the score obtained by these students in their general graduate exam (EGEL). Material and methods: The study was conducte damong 47 Public Accounting students from the Unidad Zona Media of the Universidad Autónoma de San Luis Potosi, whose academic graduate averages and their scores obtained in their graduate general exam (EGEL)were analyzed. This information was taken from their school records, so that the statistical analyses consisting on the application of lineal regression techniques, not only simple but also multiple, with the gathered data, could be done. Results: It has been proven that the graduates who reached higher grade point averages during their degree, also reached higher scores in the graduate general exams applied by Ceneval. The subjects that have the most direct correlation with their EGEL test scores include those from the fiscal area. These subjects a realso associated with the average grades that student sobtained throughout their program in field-related subjects, as well as in accounting-related subjects.-
dc.description.abstractObjetivo: Este estudio pretende probar si existe relación entre el promedio académico que obtienen los alumnos de contaduría pública durante sus estudios de licenciatura, con el puntaje que logran en el examen general de egreso de la licenciatura (EGEL). Material y métodos: El estudio se hizo con 47estudiantes de la Unidad Zona Media de la Universidad Autónoma de San Luis Potosí de la carrera de contaduría pública, de quienes se analizaron sus promedios académicos de la carrera, junto con sus puntuaciones de los exámenes de egreso de la licenciatura, tomados de sus registros escolares, a fin de efectuar los análisis estadísticos correspondientes, los cuales consistieron en aplicar las técnicas de regresión lineal, tanto simple como múltiple, a los datos colectados. Resultados: Se ha probado que los alumnos de mayores promedios durante la licenciatura, al canzan mayores puntajes en los exámenes de egreso que aplica Ceneval. Las materias que más se correlacionan con el puntaje del examen EGEL son las del área fiscal, lasque a su vez también se asocian al promedio escolar que obtiene el alumno durante su carrera en tales asignaturas, lo cual también se ha dado para el caso de las materias del área de contabilidad-
dc.language.isospa-
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_MX
dc.titleEL PUNTAJE QUE OBTIENEN LOS ESTUDIANTES DE CONTADURÍA PÚBLICA EN EL EXAMEN GENERAL DE EGRESO DE LA LICENCIATURA (EGEL) Y SU RELACIÓN CON EL PROMEDIO OBTENIDO DURANTE SU CARRERA.-
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article-
dc.creator.idinfo:eu-repo/dai/mx/cvu/234555-
dc.subject.ctiinfo:eu-repo/classification/cti/5es_MX
dc.subject.keywordsEvaluación educativa-
dc.subject.keywordsExamen generalde egreso de la licenciatura (EGEL).-
dc.subject.keywordsRendimiento académico-
dc.subject.keywordsPromedio académico-
dc.subject.keywordsÍndice Ceneval-
Appears in Collections:Núm. 44 (2010)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
-500-416-A.pdf997.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in RI-UJAT are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.